Почнемо з того, що на невеликі човни гідравлічні системи зазвичай не ставляться, там повністю справляється механіка на тросах.
Сенс в гідравлічній системі виникає, коли на транце є човновий мотор 100 кінських сил і більш, тому що чим більше потужність мотора, тим більше зусиль потрібно докладати для його повороту. Надмірні навантаження на рульовий редуктор і рульовий трос можуть вивести їх з ладу в самий невідповідний момент. До мінуса механічних редукторів можна також віднести люфти, які мають властивість збільшуватися через зношування шестерень механізму.
Принцип роботи гідравлічної системи думаємо знаком всім, але основа його лежить в тому що рідина має властивість не стискатися і відповідно зібрана і налагоджена система забезпечить чітку роботу і відсутність будь-яких люфтів. Ну а легкість управління просто приносить задоволення.
Розглянемо більш детально типовий комплект гідравліки. В даному випадку це буде японський UNIKAS з допуском по потужності до 250 кінських сил.
У такий комплект входить:
- Рульовий редуктор або точніше буде сказати ручний гідравлічний насос;
- Виконавчий циліндр;
- Відмінний штурвал з ручкою-лентякой, перекладка керма займає не один оборот, тому сенс в ній безумовно є. Посадка штурвала звичайна, через шпонку на вал редуктора;
- Гідравлічне масло;
- Бухта гідравлічних шлангів довжиною 15 метрів і пара фітингів, для установки за місцем. Шланг обрізається в потрібному місці і туди вмонтовуються фітинги. Процес опресування фітингів описаний в інструкції;
- Установчий набір кріплення і подовжувач штока.
У редуктор, за допомогою спеціальної воронки (в комплекті) заливається гідравлічне масло.
Виконавчий циліндр в залежності від моделі комплекту встановлюється або безпосередньо на мотор (в струбцину мотора) або ж поруч з ним з жорсткою фіксацією до борту човна через спеціальний кронштейн. Сам циліндр невеликий, проте, завдяки гідравлічному принципом дії здатний передавати величезні зусилля. найпоширеніший метод фіксації виконуючого циліндра - через спеціальні бічні кронштейни безпосередньо до мотору.
Після установки системи і заливці гідравлічного масла необхідно обов'язково прокачати систему для усунення з неї повітря. Процес цей не складний, але має ряд хитрощів, тому радимо довіритися в цьому питанні професіоналам.