Сьогодні на ринку так багато човнів ПВХ , що важко перерахувати навіть назви брендів, не кажучи вже про моделі, але якщо ми говоримо про матеріал, з якого вони виготовляються, то тут ми вже не побачимо такого розмаїття.
Більшість сучасних човнів зроблені з ПВХ матеріалу, але можна ще зустріти гумові човни склеєні з тканини і просочені складом на основі гуми. правда, за останні кілька десятків років ПВХ майже витіснив гумову тканину з лодкостроенія і на це є свої причини.
Тканина з ПВХ міцніше, легше, краще переносять вплив тепла і холоду, і не схильна до гниття. Світове виробництво цього матеріалу збільшується з кожним роком і для виробників човнів немає особливих проблем у виборі постачальника.
Можна зустріти надувні човни і човни RIB , балони яких зроблені з хайпалон.
Hypalon – це запатентований матеріал компанії « Du pont », хімічного гіганта, відомого своїми передовими технологіями. Неопрен (англ. Neoprene), нейлон (англ. Nylon), кевлар (англ. Kevlar) – це саме їх розробки. Хайпалоновая тканина має практично абсолютної воздухонепроніцаемостью. Матеріал настільки хороший, що човен досить накачати один раз і більше підкачати не буде потрібно.
Hypalon в порівнянні з ПВХ міцніший, і в той же час м'який і еластичний, при однаковій товщині тканини. А ще, хайпалон краще переносить нагрівання на сонці, тому більшість човнів для тропіків роблять саме з хайпалон.
В общем-то, у хайпалон одні плюси , а з мінусів – як і у всього найкращого – є тільки ціна. Човни з хайпалон коштують значно дорожче.
Є розхожа думка, що човни з хайпалон складні в ремонті.
Дійсно, звичайний клей для човнів ПВХ їм не підійде.
Для них потрібен спеціальний клей на іншій хімічній основі. І він також дорожче звичайного клею. Якщо вам потрібно практично вічний човен або ви живете у жарких країнах, то тоді має сенс купити човен саме з хайпалону.