У цій статті ми постараємося дати кілька простих рекомендацій по установці підвісної човнового мотора на надувний човен ПВХ. Вони допоможуть отримати Вам найкращий результат, як в швидкості, так і в зручності користування комплектом човен + мотор. Правила ці прості і застосовні до більшості сучасних човнів.
Почнемо з того що двигун для човна кріпиться до транці човна. Для це на ньому можуть бути спеціальні накладки під струбцини мотора, а також зниження або навпаки підняття транцевой дошки. Важливою характеристикою човна є висота транця в місці установки мотора.
Отже, човни бувають наступних стандартів:
- S (standart) = 15" = 381 мм;
- L (long) = 20 "= 508 мм;
- UL/X (ultra long) = 25" = 635 мм;
- XX (super long) = 30" = 762 мм.
Пошти на усіх надувних човнах використовуються тільки два розміри L та S. Відповідно підвісні мотори виготовляють під зазначений міжнародний стандарт та остання буква маркування вказує на висоту транцю. Наприклад Parsun T30BMS.
Також необхідно звертати увагу на товщину транцевої дошки разом із накладками, вона не повина бути більше ніж може бути розкручений гвинт струбцини мотору.
При установці мотора на транец потрібно стежити, щоб він розміщувався рівно по центру, інакше можна отримати багато бризок і зниження швидкості. Гвинти струбцини потрібно добре затягнути від руки, і потім час від часу їх бажано підтягувати. Деякі човни мають спеціальні рими, які можна використовувати для додаткової страховки мотора за допомогою мотузки або сталевого троса.
Після того як мотор закріплений треба обов'язково перевірити наскільки правильно розміщена його підводна частина. Вище лопатей гребного гвинта на всіх моторах знаходиться антікавітаціонной плита, яка захищає робочу область гвинта від підхоплення повітря з поверхні води . Ця плита повинні знаходитися трохи нижче (4-5 см) від дна човна, тоді забезпечується стійка робота двигуна, і досягаються результати в швидкості і витраті палива. Але це ще не все.
Для досягнення найкращих показників потрібно знайти оптимальний кут откідкі мотора щодо транця човна. Регулюється він переміщенням фіксатора в отворах струбцини.
У більшості випадків оптимальні результати виходять на другому або третьому отворі за рахунком від транця моторної човни. Якщо відкинути мотор занадто високо, то човен буде задирати ніс на старті і дельфініровать на ходу. Якщо ж навпаки мотор сильно підібганий до Транці, то човен буде рити носом воду, втрачаючи швидкість і створюючи багато бризок.
При правильній Откідка мотора човен йде рівно, не дельфінірует, бризок мало і гвинт на поворотах не підхоплює повітря. Все це досягається досвідченим шляхом. Єдиного рецепту для всіх човнів і моторів немає.
Також слід зазначити, що всі сучасні човнові мотори мають один або кілька режимів ходіння по мілководдю. Це допомагає захистити гвинт і редуктор мотора від пошкоджень.
Легкі мотори можуть повертатися на струбцине на 180 градусів, що робить човен дуже маневреної. Є зовсім маленькі мотори без реверсу, вони можуть обертатися на 360 градусів навколо своєї осі. Задній хід в таких моторах включається простим розворотом мотора. На більш потужних моторах кут повороту обмежений і становить не більше 90 градусів. Перш за все, це викликано вимогами безпеки, тому що такий мотор може без праці перекинути човен.
Встановіть мотор на човен і пройдіться по рівній воді, зверніть увагу на кільватері, він повинен бути рівним і симетричним . Якщо бризок за кормою багато - мотор треба піднімати, а якщо гвинт підхоплює повітря і зривається в кавітацію, то навпаки опускати.
Ось, мабуть, і всі основні правила, які допоможуть Вам подружити новий човен і новий мотор, не забувайте про рятувальні жилети і удачі Вам на воді!