У цій статті розглянемо, як влаштований трос дистанційного керування човновим мотором.
Отже, нам знадобиться кілька тросів з магазину: Hi-lex C8, E.Chance C8, Pretech C5 .
Почнемо з японського троса Hi-lex C8 .
Трос добре зроблений, в Японії. В інтернет-магазині "Світ човнів" ця марка продається досить давно. Троси не дешеві, але вони того варті – дуже гнучкі і з мінімальними втратами на тертя.
Хто б міг подумати, що всередині звичайного троса така складна багаторівнева конструкція!
Тепер на черзі трос E.Chance C8, також не новачок в асортименті нашого магазину.
Візуально трос схожий на попередній Hi-lex, але все ж цей трохи жорсткіше.
Як бачите, ми не просто пиляємо троси, а робимо пошарово зріз, щоб наочно показати вам його пристрій.
Зовні то вони всі схожі, а ось заглянути всередину можна тільки через розпил.
І завершує наш сьогоднішній трос для техніки Mercury від корейського виробника Pretech.
До речі марка більше відома за своїми редукторами, але як бачите і газреверсние троси для них запив зовсім не проблема.
Отже, все три троса успішно розпиляний і можна їх детально розглянути.
В основі троса монолітний сталевий сердечник.
Далі йде шар обплетення.
Обплетення покрита полімером, завдання якого знижувати тертя між сердечником і трубкою, в якій він рухається.
Ще хитрість в тому, що форма цієї оболонки має рельєф, щоб знизити площу контакту до мінімуму і відповідно ще більше зменшити тертя.
На трубку лягати зовнішнього шару сталевий оплетке, який надає необхідну жорсткість тросу.
трос E.Chance влаштований зовсім аналогічно.
Видимі відмінність тільки в матеріалах з якого він зроблений.
У Hi-lex звичайно більше нержавійки.
Як вже говорилося раніше, цього разу трохи жорсткішим, але хід сердечника нітрохи не гірше ніж в Hi-lex, а коштує він помітно дешевше.
Трос Pretech відрізняється від двох попередніх тим, що шар полімеру між сердечником і трубкою прозорий і абсолютно круглої форми.
Можливо з точки зору конструкції конструктиву він менш технологічний, але зате якість виготовлення на дуже високому рівні.
Тепер розмістимо всі три троса поруч, щоб було легше побачити відмінності.
Для прикладу розпиляємо ще корейський керманич трос. Ми пиляємо рульової трос з сердечником з нержавійки. Такі троси сірого кольору, а звичайні – чорного. Купити рульовий трос можна в інтернет-магазині "Світ човнів".
Принципових відмінностей в пристрої немає, хіба що розміри відрізняються і будова сердечника.
Так як через такий трос передається значне зусилля, сердечник тут набагато більш потужні в порівнянні з тросами дистанційного керування.