Який двигун для човна вибрати або два такти проти чотирьох?

14.06.2018

Якщо Ви стоїте перед вибором купити двигун для човна, то ця стаття буде для Вас дуже до речі. Сьогодні ми поговоримо про переваги і недоліки двотактних і чотиритактних човнових моторів. Будемо вважати, що з вибором потужності для свого мотора Ви вже визначилися. Отже, почнемо!

Розглянемо двотактний мотор. Робочий цикл відбувається за кожен оборот коленвалу. Один оберт - один спалах в камері згоряння. За рахунок цього, з того ж обсягу в двотактному моторі можна зняти більше потужності, ніж в чотиритактному. Поршень при цьому рухаючись вгору-вниз виконує роль газорозподільного механізму, поперемінно відкриваючи впускні і випускні вікна. В результаті у двотактники кількість деталей помітно менше, відсутня розподільний вал і механізм його приводу, а також клапана газорозподілу.

Блок циліндрів, найпростіший карбюратор, така ж проста система запалювання і пуску двигуна. Він простий і зрозумілий і тому часто такі мотори комплектуються набором для ремонту в польових умовах. Крім цього в двотактних моторах відсутня система примусової мастила, включаючи масляний насос і масляний фільтр. Як Ви розумієте, все це значно полегшує сам мотор і відповідно сам агрегат виходить з прийнятним для перенесення вагою, що для багатьох служить вирішальним фактором вибору. Також варто відзначити що двотактники можна перевозити в абсолютно будь-якому положенні.

З плюсами напевно все . Для об'єктивності розглянемо мінуси.

  • По-перше для роботи двотактники потрібна бензо-масляна суміш, в середньому доведеться купувати 1 літр мастила на 50 літрів бензину.
  • По-друге, у двотактних моторів їдкий і димний вихлоп.
  • По-третє двотактники набагато гучніше свого чотиритактного побратима.
  • По-четверте витрата палива у двотактники пристойно більше, приблизно на 30%.

Розглянемо тепер чотиритактні мотори Parsun, адже з кожним роком вони набирають популярність і їх все частіше можна зустріти на наших водоймах.

В першу чергу треба відзначити, що чотиритактний мотор влаштований складніше, адже в ньому вже є распредвал, клапани і замкнута система мастила. Працює такий мотор по повному циклу ходу, тобто на один робочий хід поршня доводиться три допоміжних. Такий принцип згоряння суміші більш ефективний і тому чотиритактні човнові мотори більш економічні і це основний їх плюс.

Важливо, що в такий мотор не потрібно підмішувати масло і це теж позначається на економії коштів. Для нього достатньо однієї заміни масла на весь сезон. Також великий плюс даного типу мотором це стійка, тиха робота на малих обертах, тому їх дуже зручно використовувати на троллінге. Вихлоп у такого мотора бездимний і він завдає менше шкоди навколишньому середовищу, що підтверджено багатьма випробуваннями і тестами.

В цілому дані мотори мають більш високим ресурсом, це актуально, наприклад, якщо мотор використовується в комерційних цілях. Ще можна сказати, що нові моделі чотирехтактників мають електронне уприскування палива, що робить їх роботу ще більш ефективною, хоча це і ускладнює мотор в цілому.

Якщо говорити про відомих недоліках, то це:

  • більшої ваги, в порівнянні з двотактним аналогічної потужності;
  • необхідність регулярної заміни масла і фільтрів;
  • незручності перевезення пов'язані з наявністю масла в картері двигуна.

Отже, підбиваючи підсумок, подивимося на картинку:

Вам залишилося зважити всі за і проти, оцінити бюджет покупки і витрати на обслуговування. Вибір за Вами!  

Популярні категорії
Популярні човни

Коментарі до сторінки
Коментарі відсутні
Залишити свій відгук?
Безкоштовна доставка по Україні

Для замовлень від 3000 грн.

Доставка замовлень в регіони

Нова Пошта, Укрпошта, Justin та ін.

Підписуйся та будь першим!

Інформація про знижки, акції та спеціальні програми.



Замовлення зворотнього дзвінка