У цьому огляді будемо знайомитися з керманичами комплектами Pretech південнокорейського виробництва і з'ясуємо відмінності між редукторами 3000 і ZTS зазначеної компанії. Трохи розберемо їх для розуміння їх принципу дії.
Рульовий редуктор ZTS комплектується всім необхідним для його монтажу в човен.
Комплектація редуктора:
- безпосередньо редуктор;
- декоративний кожух;
- монтажний комплект;
- приймальня трубка рульового троса;
- інструкція, в якій є паперовий шаблон розмітки на рульовій консолі.
Отже, розглянемо дві найпопулярніші моделі, а саме 3000 і ZTS.
В нинішні вони виглядають однаково, але з недавнього часу вали редукторів ZTS на заводі фарбують в чорний колір.
Розберемо Pretech 3000.
У кожусі ми бачить капронову жолоб під трос, а на валу втулка з того ж матеріалу.
Редуктор планетарного типу , а значить зусилля розподілено рівномірно і знос деталей втричі нижче, ніж в звичайному редукторі.
Розберемо редуктор Pretech ZTS .
Знижуючий механізм той же самий, однак, на валу є додаткова деталь, яка відрізняє його від моделі 3000 – це муфта блокування зворотного зв'язку.
Її завдання гасити реактивний момент і поштовхи від мотора. Внутрішня частина муфти жорстко посаджена на вал, а зовнішня має пази, які впираються в кожух корпусу. Всередині знаходиться фрикціон з системи пружин і металевих циліндрів, який гасить зусилля, що передається на редуктор через трос від човнового мотора.
Для користувачів відмінність в тому, що при відпуску штурвала в повороті він не буде прагнути повернутися в початкове положення, що для керування човном або катером має певний сенс.
Також є варіанти виконання редукторів ZTS з регулюванням кута нахилу, так само як у багатьох автомобілях. Це може бути дуже зручно, особливо на тривалих переходах.
Такий редуктор складається з двох частин. Одна буде знаходитися за рульової консоллю, а інша на ній. Установка редуктора справа нескладна і досить докладно описано в інструкції. Знадобитися коронка для вирізання в консолі отвори за шаблоном, звичайне свердло під болти. Після установки лицьова частина закривається гофрой-пилюжником і встановлюється рульове колесо. Нахил колонки змінюється в межах 40 градусів. Всього п'ять фіксованих положень.
У нашому інтернет-магазині продаються готові комплекти – редуктор + рульової трос необхідної довжини. У сірій оплетке троси з нержавійки, в чорній звичайної сталевий. Міцність у них однакова, але ціна різна. Сталевий, як Ви розумієте, вимагає більш ретельної мастила і щорічної ревізії. У комплекті до редуктора є два довгих болта з гайками, вони фіксують обойму троса і приймальню трубку.
Вітий наконечник троса, також як і редуктор вже змазаний водостійкою мастилом, готовий до установки і заходить в приймач без всяких проблем. При прокладанні троса важливо пам'ятати, що максимальний кут його вигину не може перевищувати 200 міліметрів, інакше можуть бути проблеми.
Система фіксації рульового колеса на вал редуктора конусна через шпонку. Штурвал краще встановити перед заправкою троса, так буде легше його протягувати. Наконечник троса заправляється в струбцину мотора або заводиться на зовнішню опору, при цьому його бажано рясно змастити. У більшості випадків, мотор підключається через Г-подібну тягу.
Нагадаю, що згадані в цьому огляді редуктори підходять для установки на мотори до 150 кінських сил. На більш потужні мотори ми рекомендуємо встановлювати гідравлічні системи. Але це вже інша історія :).