У цьому огляді Ви дізнаєтеся, як правильно підібрати паливний перехідник (коннектор) і підключити Ваш човновий мотор до паливного баку. Зробимо це на прикладі перехідників від виробника Easterner.
Умовно безліч паливних конекторів можна розділити на два типи - "тато" і "мама".
На прикладі перехідників Yamaha розглянемо принцип роботи такої пари. Роз'єм тато має ригель і паливну трубку з голчастим клапаном. Роз'єм мама має два прийомних отвори, один для ригеля, другий для паливної трубки. У самому роз'ємі є кульковий клапан, який блокує вільне витікання палива. У зімкнутому стані пару утримує з'єднання ригель - засувка.
Перехідник "тато" встановлюється на мотор і паливний бак, перехідники "мама" підключаються до паливного шлангу з обох сторін. Також є варіант підключення до шлангу саме роз'єму "папа". Такий комплект може Вам знадобиться, якщо на Вашому моторі немає коннектора або ж він вийшов з ладу.
Паливний шланг необхідно буде завести під кришку до паливного фільтра або безпосередньо карбюратора. Але найчастіше перехідники "тато" необхідні для підключення до паливного баку. Якщо Ви купуєте паливний бак під конкретний мотор, то такі баки, як правило, вже йдуть з необхідним коннектором. Буває і таке, що купуючи універсальний бак, його треба доукомплектувати відповідним коннектором. Пластикові перехідники в баку мають стандартне різьблення і в них без проблем можна вкрутити "тата" під будь-який коннектор.
При всій своїй схожості паливні перехідники для різних моделей човнових моторів можуть відрізнятися, діаметром і висотою паливної трубки і ригеля. Тому не варто вибирати паливний перехідник за зовнішнім виглядом, при всій своїй схожості вони мають відмінності!
Крім усього іншого, паливний перехідник буває в варіанті без ригеля, такий тип роз'єму часто використовується в садових шлангах.
У частині "тато" є кульковий клапан, а в роз'єму "голчастий". Фіксація забезпечується за допомогою трьох кульок в роз'ємі "мама" і відповідного паза в роз'ємі "тато". Такий тип з'єднання Ви зможете зустріти в двотактних моторах Suzuki, і моторах Tohatsu. Чотиритактні мотори Сузукі мають вже ригеля роз'єм.
Паливні перехідники "мама" можуть відрізнятися діаметром штуцера під шланг:
- 3/8 "для більш потужних моторів під товстий шланг (наприклад, Easterner C14503-1);
- 5/16 " для менш потужних моторів під шланг (наприклад Easterner C14503).
Отож, для правильного вибору перехідника Вам необхідно знати:
- марку Вашого мотору;
- тип перехідника (с рігелем чи ні);
- діаметр паливного шлангу.